MijnHaga uw digitale dossier

Als patiënt van het HagaZiekenhuis heeft u toegang tot het patiëntportaal MijnHaga. U kunt hier digitaal een deel van uw eigen zorg organiseren. Zo kunt u:

  • informatie uit uw medisch dossier bekijken;
  • uitslagen bekijken;
  • uw actuele medicatie-overzicht bekijken;
  • afspraken maken of wijzigen;
  • een vragenlijst invullen;
  • toestemming geven om uw gegevens te delen;
  • een e-consult sturen;
  • een herhaalrecept voor uw medicijnen aanvragen.

In deze patiënteninformatie kunt u lezen hoe MijnHaga werkt en wat u ermee kunt doen.

Wat heeft u nodig?

Om MijnHaga te kunnen gebruiken, heeft u nodig:

  • een computer, tablet of smartphone met internet
  • een DigiD met sms-functie of de DigiD app

Heeft u vragen over DigiD? Een goede website met (gesproken) uitleg vindt u op: digid.uabc.nl/nl (Let op: zonder www aan het begin).

Inloggen op MijnHaga

  • Stap 1: Ga naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en klik op de link DigiD.
  • Stap 2: U krijgt nu een DigiD inlogpagina. Hier logt u in met uw gebruikersnaam, wachtwoord en sms of met de DigiD-app. Na succesvol inloggen komt u direct veilig op uw eigen MijnHaga pagina.

Uitloggen

U kunt uitloggen door rechtsboven op ‘uitloggen’ te klikken. Wanneer u MijnHaga 15 minuten niet gebruikt, logt het systeem u automatisch uit. Alle informatie die niet verstuurd of opgeslagen is, gaat dan verloren. Dit is om te voorkomen dat iemand anders in uw gegevens kan kijken.

Dit vindt u allemaal in MijnHaga

Als u via DigiD bent ingelogd, ziet u op het scherm een aantal keuzes staan: Mijn afspraken, Mijn dossier, Mijn actielijst, Mijn gegevens, E-consult en Toestemming uitwisseling.

Mijn afspraken

Op MijnHaga is het voor meerdere specialismes mogelijk een afspraak in het ziekenhuis te maken of te wijzigen. Wijzigen van een afspraak is mogelijk tot 24 uur voor de afspraak.

Mijn dossier

Hier staat, onder verschillende kopjes, de inhoud van uw medisch dossier. De gegevens die u ziet, komen 1 op 1 uit uw medisch dossier. Deze gegevens gaan terug tot juni 2016.

Hier vindt u ook het medicatie-overzicht dat tijdens uw laatste bezoek aan het ziekenhuis is opgeslagen. Sommige uitslagen in het dossier kunt u na zeven werkdagen zien. Denkt u hierbij aan laboratoriumuitslagen.

Mijn actielijst

Het kan zijn dat de arts u heeft gevraagd een vragenlijst of een dagboek in te vullen. Deze verzoeken vindt u terug bij Mijn actielijst. Hier kunt u zien welke vragenlijsten u nog moet invullen en welke u al hebt ingevuld. Soms is het mogelijk nog veranderingen aan te brengen.

Mijn gegevens

Onder Mijn gegevens staan uw gegevens zoals deze bij ons bekend zijn. Het gaat om uw adres, huisarts, apotheek, verzekering, mobiele nummer en e-mailadres. Om u goed te kunnen informeren of ondersteunen is het belangrijk dat de juiste gegevens bij ons bekend zijn. Ontbreekt een van deze gegevens of is er iets veranderd? In MijnHaga kunt u de meeste gegevens makkelijk toevoegen en wijzigen. Zijn er andere wijzigingen in uw situatie, zoals uw adres of verzekering? Geef deze dan door bij de aanmeldzuil, afdeling of inschrijfbalie.

Diverse afdelingen versturen afspraken, vragenlijsten en folders digitaal. Controleert u daarom of het juiste e-mailadres bij ons bekend is zodat u op tijd de juiste informatie ontvangt.

E-consult

Met een e-consult kunt u vragen stellen aan de dokter of andere zorgverlener. U kunt binnen drie werkdagen nadat u een vraag heeft gesteld een reactie verwachten. Bij spoed is een e-consult dus niet geschikt. Neem dan altijd telefonisch contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent of bel uw huisarts.

Het kan zijn dat wij het e-consult in rekening brengen bij uw zorgverzekeraar. Als dat het geval is, kan dit invloed hebben op uw eigen risico.

We kunnen u een e-mail sturen als er een antwoord op uw vraag in MijnHaga staat. Als u dat wilt, kunt u dat aanvinken bij uw persoonlijke gegevens. Deze zijn te vinden bij ‘patiëntgegevens’.

Toestemming uitwisseling

Het is mogelijk om gegevens die belangrijk zijn voor uw zorg uit te wisselen met andere zorgverleners waar u zorg van ontvangt, nu of in de toekomst. Dit doen wij niet zonder uw toestemming, deze toestemming kunt u vastleggen op uw portaal.

Bescherming van uw gegevens

Het HagaZiekenhuis vindt privacy van patiënten belangrijk. Niemand kan meelezen in uw MijnHaga dossier. U moet erop kunnen rekenen dat wij verantwoord omgaan met uw vertrouwelijke informatie. Wij willen wel graag weten hoe vaak patiënten MijnHaga gebruiken. Daarom registreren we elke keer dat u inlogt.

De gegevens die u invoert in MijnHaga komen in uw medisch dossier. Ook wanneer u een e-consult stuurt naar uw dokter of andere zorgverlener komt deze in uw medisch dossier.

Het antwoord van uw zorgverlener komt ook in dit dossier. Alleen zorgverleners die toegang hebben tot uw dossier kunnen deze e-consulten inzien. Hoe wij omgaan met de privacy van onze patiënten en medewerkers, leest u in onze privacyverklaring op www.hagaziekenhuis.nl/privacy.

Heeft u nog vragen?

Meer uitleg over hoe u MijnHaga kunt gebruiken staat op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga. Hier vindt u een overzicht van de veel gestelde vragen.

Heeft u na het lezen van de informatie op de website nog vragen? Neem dan contact op met (070) 210 4004. U kunt uw vragen ook mailen naar zorgportaal@hagaziekenhuis.nl Onze medewerkers zijn op werkdagen van 9.00 - 17.00 uur bereikbaar.

Wat vindt u van deze patiënteninformatie?

Wij horen graag uw mening over deze folder. Wilt u na het lezen enkele vragen beantwoorden? U vindt de vragen via deze link: https://folders.hagaziekenhuis.nl/2228. Dank u wel.

Spreekt u geen of slecht Nederlands?

De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.

Do you speak Dutch poorly or not at all?

This brochure contains information that is important for you. If you have difficulty understanding Dutch, please read this brochure with someone who can translate or explain the information to you.

Czy Państwa znajomość języka niderlandzkiego jest żadna lub słaba?

Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.

Hollandaca dilini hiç konuşamıyor musunuz veya kötü mü konuşuyorsunuz?

Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilinde zorlanıyorsanız, bu broşürü, size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.

إذا كنتم لا تتحدثون اللغة الهولندية أو تتحدثونها بشكل سيء إن المعلومات الموجودة في هذا المنشور مهمة بالنسبة لكم. إذا كانت لديكم صعوبة في اللغة الهولندية، فاحرصوا عندئذ على قراءة هذا المنشور مع شخص يترجم المعلومات أو يشرحها لكم.

Deel deze informatie