Deze folder bevat algemene informatie over de dagelijkse gang van zaken in het Dagcentrum Infusietherapie en het team van hulpverleners. Verder vindt u in deze folder informatie over de voorzieningen op uw kamer, de afdeling en deze locatie van het ziekenhuis. Bijvoorbeeld informatie over de maaltijden, de computer bij uw bed of stoel, veiligheid, bezoektijden en diverse voorzieningen.
Wij streven naar een open communicatie en willen ervaringen graag bespreekbaar maken in het team. We vinden het belangrijk dat u vragen, opmerkingen of onduidelijkheden aan de verpleegkundigen voorlegt. Als dit niet lukt of u wilt dit niet met de verpleegkundigen bespreken (bijvoorbeeld een klacht of een opmerking), dan staat de deur van onze leidinggevende altijd voor u open.
Heeft u zelf suggesties voor onderwerpen die nuttig zijn om op te nemen in deze folder? Geeft u dit dan door aan de verpleegkundigen.
Als u na het lezen van deze folder nog vragen heeft, dan zijn wij bereikbaar:
- van maandag tot en met vrijdag
- geopend van 8.00 - 20.00 uur
- telefonisch bereikbaar van 8.00 - 16.30 uur
- telefoon (070) 210 2287
- met uitzondering van feestdagen
Het Dagcentrum Infusietherapie
In het Dagcentrum Infusietherapie verblijven patiënten die kortdurende behandelingen krijgen voor de specialismen Hematologie, Interne Oncologie, Interne Geneeskunde, Longziekten, Neurologie, Reumatologie en Maag-, Darm- en Leverklachten. Patiënten krijgen hier behandelingen met chemotherapie, immunotherapie en hormoontherapie. Ook worden behandelingen gegeven die niet gerelateerd zijn aan kanker. Dit zijn vaak kortdurende infuusbehandelingen of bloedtransfusies.
Openingstijden
Het Dagcentrum Infusietherapie is geopend:
- van maandag tot en met vrijdag
- van 8.00 - 20.00 uur
- Op feestdagen (2de paasdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag, hemelvaart, 2de pinksterdag) zijn wij geopend met aangepaste openingstijden. Voor 2de kerstdag en nieuwjaarsdag wordt per jaar bekeken of het dagcentrum infusietherapie geopend is met aangepaste openingstijden.
De dag en het tijdstip waarop u hier verblijft en de mogelijkheden in het Dagcentrum worden in overleg met u bepaald door de behandelend specialist. De opnamedag en het daarbij behorende tijdstip verschillen per behandeling.
De patiëntenkamers
Het Dagcentrum heeft kamers met bedden en met behandelstoelen waarop patiënten hun behandeling krijgen. Uw lichamelijke conditie en de aard en de duur van de behandeling bepalen op welke kamer u wordt behandeld. Afhankelijk van uw behandeling mag u uw bed of stoel niet verlaten. Dit wordt vooraf met u besproken.
Bij alle kamers is een toilet en doucheruimte. Iedere patiënt heeft een nachtkastje voor persoonlijke eigendommen. Waardevolle bezittingen en grote geldbedragen kunt u beter thuis laten. Het HagaZiekenhuis is, ondanks alle mogelijke voorzorgsmaatregelen, niet aansprakelijk voor vermissing of diefstal van eigendommen.
Gemengd verplegen
In het HagaZiekenhuis wordt gemengd verpleegd. Dit betekent dat vrouwen en mannen in dezelfde kamer kunnen zijn opgenomen.
Oproepen van de verpleegkundige
Als u de verpleegkundige nodig heeft, drukt u op de rode knop van de afstandsbediening van het verpleegkundig oproepsysteem. Uw oproep gaat direct naar de verpleegkundige die u op die dag verzorgt.
De verpleegkundige heeft een draagbare telefoon bij zich waarop uw oproep verschijnt. Hij/zij komt naar u toe of vraagt u via dit oproepsysteem waarmee hij/zij u kan helpen. Als uw eigen verpleegkundige u op dat moment niet te woord kan staan, wordt uw oproep automatisch doorgeschakeld naar een collega verpleegkundige.
Bediening van het bed
Aan uw bed hangt een afstandsbediening waarmee u (delen van) uw bed omhoog/omlaag kunt zetten. Om de afstandsbediening te activeren drukt u eerst op de groene knop.
HagaPatiëntenPC (HPPC)
Boven elk bed en boven elke behandelstoel hangt een televisiescherm met toetsenbord en een afstandsbediening. Dit is de HagaPatiëntenPC, hierna HPPC genoemd.
Hiermee kunt u kosteloos:
- televisie kijken of naar de radio luisteren
- internet gebruiken
- spelletjes spelen
- een medewerker van het Hotelteam oproepen
HagaPatiëntenPC opstarten
Een medewerker van het Hotelteam kan u uitleg geven over de mogelijkheden en bediening van de HPPC.
Internet
Via de HPPC heeft u toegang tot het internet. U kunt ook uw eigen laptop, tablet of smartphone gebruiken; op de afdeling is wifi beschikbaar. Hiervoor selecteert u als draadloos netwerk ‘Haga-Public’ en klikt op akkoord om de internetverbinding te activeren.
Televisie
In de onderrand van het scherm is een knop met het televisiesymbool. Als u op deze knop klikt, zet u de televisie aan. Als u daarna het scherm aanraakt, verschijnt de knop ‘channels’. Na het indrukken van die knop, ziet u alle kanalen die beschikbaar zijn.
Radio
In de onderrand van het scherm is een knop met het radiosymbool. Als u op deze knop klikt, zet u de radio aan. Als u het scherm aanraakt, verschijnt de knop ‘channels’. Na het indrukken van die knop, ziet u alle kanalen die beschikbaar zijn.
Maaltijden en dranken
Afhankelijk van uw behandeling krijgt u koude en/of warme dranken aangeboden. Als u een langere behandeling ondergaat en tijdens lunchtijd aanwezig bent, krijgt u een broodmaaltijd. U kunt ook eten van thuis meenemen. Vanaf 17.00 uur krijgt u wederom een broodmaaltijd aangeboden. Voor de broodmaaltijden komt een medewerker van het Hotelteam bij u langs met een buffetwagen. U kunt zelf een keuze maken uit de diverse brood- en belegsoorten.
Speciaal aangepaste maaltijden
Als u op medisch advies een dieet volgt, wordt dit uiteraard voor u geregeld. Met vragen kunt u terecht bij de medewerker van het Hotelteam, die zo nodig contact opneemt met de diëtist. Heeft u in verband met uw geloofs- of levensovertuiging specifieke menuwensen, bespreekt u dit dan met de medewerker van het Hotelteam.
Als u een (ander) dieet moet volgen, schakelt de behandelend arts een diëtist van het ziekenhuis in. De diëtist geeft u dan advies.
Toiletbezoek
Tijdens uw eerste behandeling legt de (oncologie)verpleegkundige uit hoe u met het infuus naar het toilet kunt gaan. Indien gewenst, krijgt u begeleiding hierbij. Als u zich veilig voelt in deze handeling kunt u zelfstandig naar het toilet gaan.
Afdelingsregels
Bezoekers
Wij vragen uw bezoek rekening te houden met de persoonlijke wensen van u en uw medepatiënten. Daarom zijn er enkele regels:
- Kijk voor de actuele bezoektijden en -regels op de website www.hagaziekenhuis.nl/bezoektijden
- Het meebrengen van jonge kinderen wordt afgeraden.
- Als u op een kamer met meerdere personen verblijft, is het belangrijk rekening te houden met elkaar. Praat dan met uw bezoek op een gedempte toon. Geeft een kamergenoot aan de drukte op de kamer belastend te vinden, vraag dan aan uw bezoek om te vertrekken. U kunt ook (indien mogelijk) met uw bezoek naar een andere ruimte gaan zoals de zitruimte op de afdeling of een van de horecagelegenheden in het ziekenhuis.
- Mensen met griep, verkoudheid, diarree of koorts kunnen beter niet op bezoek komen. Dit kan een risico vormen voor u en de andere patiënten. Het is wenselijk dat zij hun bezoek uitstellen tot zij weer beter zijn.
- De zorg aan patiënten gaat tijdens de bezoektijden gewoon door.
- Als het nodig is wordt uw bezoek gevraagd de kamer te verlaten.
- Houd de kamer netjes en opgeruimd en vraag uw bezoek om de stoelen weer terug te zetten na gebruik.
Bezoekerstoilet
Voor bezoekers is op de afdeling een bezoekerstoilet.
Open teampost
Op de afdeling is een open teampost voor de medewerkers van de afdeling. De verpleegkundigen kunnen daar hun administratieve taken doen. U kunt de verpleegkundigen aanspreken als u een vraag heeft.
De kamer of afdeling verlaten
Tijdens de behandeling mag u de afdeling niet verlaten.
Wat te doen bij een calamiteit?
Als zich tijdens uw verblijf in het ziekenhuis een calamiteit (bijvoorbeeld brand) voordoet, houdt u zich dan aan de aanwijzingen van de Haga-medewerkers, (bedrijfs)hulpverleners of brandweer.
Als u zelf iets opvalt waarover u zich ongerust maakt, meldt u dit bij een medewerker van het HagaZiekenhuis.
Wie zorgen er voor u
In het Dagcentrum werken (oncologie)verpleegkundigen, balieassistenten en medewerkers van het Hotelteam.
(oncologie)Verpleegkundigen
De (oncologie)verpleegkundigen zorgen voor het verpleegkundige gedeelte. Zij voeren de door de specialist voorgeschreven behandeling uit, informeren en begeleiden u en staan u en uw familie terzijde.
Balieassistenten
De balieassistenten verzorgen het administratieve deel van uw opname.
Hotelteam
De medewerkers van het Hotelteam serveren de maaltijden en kunnen u helpen bij het maken van uw keuze. Ook bieden zij hulp bij het eten en drinken als u dit wenst. Zij kunnen u ter zijde staan voor uitleg en bij het gebruik van de telefoon of de HagaPatiëntenPC. Daarnaast bieden zij ondersteuning in de schoonmaak en bij het opmaken van de bedden.
Unithoofd
De dagelijkse leiding op de afdeling is in handen van het unithoofd. Het unithoofd is verantwoordelijk voor de aansturing van alle medewerkers van het Dagcentrum Infusietherapie.
Geheimhoudingsplicht
Medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht. Zij mogen geen informatie over u verstrekken aan derden. De geheimhouding geldt niet voor uw behandelaars onderling en voor diegenen die u heeft gemachtigd informatie over u te mogen horen of inzien, zoals uw contactpersoon.
In uitzonderlijke gevallen moet het HagaZiekenhuis informatie aan derden verstrekken op grond van een wettelijk voorschrift. Een voorbeeld daarvan is de uitbraak van een zeer besmettelijke infectieziekte.
De opname
Bij een opname meldt u zich bij de balie.
Wat neemt u mee
Bij elk bezoek neemt u uw identiteitsbewijs mee. Het is raadzaam makkelijk zittende kleding aan te trekken met korte of lange wijde mouwen (nachtkleding is niet nodig) en pantoffels of slippers mee te nemen.
Identiteitsbandje
Bij uw opname krijgt u om uw pols een bandje met uw persoonsgegevens (identiteitsbandje). Op dit bandje staan uw naam, geboortedatum, geslacht en de verpleegafdeling waar u verblijft. Zo weten de medewerkers van het ziekenhuis altijd wie u bent.
Dit bandje is verplicht. Het is voor uw eigen veiligheid belangrijk dat u tijdens uw verblijf in het ziekenhuis dit bandje altijd draagt.
Verder staat op het bandje een barcode met een Persoonlijk Identificatie Nummer (PIN). Deze barcode wordt gebruikt bij het vaststellen van uw identiteit, bijvoorbeeld bij het afnemen van bloed of het toedienen van medicijnen.
Gezondheidsvragenlijst
Bij uw opname neemt de verpleegkundige met u een gezondheidsvragenlijst (anamnese) door.
De vragen gaan over de voorgeschiedenis van eventuele ziekten en klachten. Op basis van de verzamelde informatie stelt de verpleegkundige in overleg met u vast welke verpleegkundige zorg u nodig heeft. Op deze manier werkt de verpleegkundige samen met u aan een zo goed mogelijke zorg tijdens uw opname.
Medisch en verpleegkundig dossier
Uw behandelend arts is verplicht vanuit de wet WGBO (wet geneeskundige behandelingsovereenkomst) een medisch dossier bij te houden. Het dossier bevat aantekeningen over uw gezondheid, de diagnose, onderzoek(en) en behandeling(en). Dit is nodig om een volledig overzicht te bewaren van uw medische situatie, waardoor de kans op medische fouten vermindert en u optimale zorg krijgt.
Op basis van deze gegevens vindt ook de administratieve en financiële afwikkeling plaats, zoals declaraties aan uw zorgverzekeraar. Het HagaZiekenhuis is ook verplicht een verpleegkundig dossier bij te houden. In dit dossier leggen de verpleegkundigen observaties, metingen, verpleegplannen en verslaglegging gedurende uw opname vast.
Wie hebben toegang tot uw dossiers?
Uiteraard mogen niet alle zorgverleners in uw dossier kijken. Volgens de wet mag dit alleen wanneer het strikt noodzakelijk is voor uw behandeling. Inzage door derden, zoals familie, is alleen toegestaan, als u daar toestemming voor heeft gegeven.
Als personen of instanties buiten het ziekenhuis over uw gegevens willen beschikken, kan dat alleen met uw schriftelijke toestemming. Daarop zijn enkele uitzonderingen. Het HagaZiekenhuis levert patiëntengegevens voor registratie aan externe instanties. Het ziekenhuis is in een aantal gevallen wettelijk verplicht deze gegevens aan te leveren.
De gegevens worden, met uitzondering van de gegevens voor het Pathologisch Anatomisch Landelijk Geautomatiseerd Archief (PALGA), anoniem verstrekt, zodat deze niet direct herleidbaar zijn tot een patiënt. Voor deze registraties is een reglement opgesteld waarin ook de bescherming van persoonsgegevens is opgenomen.
Het ziekenhuis levert aan het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) gegevens voor de landelijke kankerregistratie. Als u niet wilt dat uw gegevens worden geregistreerd kunt u dit melden bij uw behandelend arts. Deze noteert uw bezwaar in uw dossier en zorgt ervoor dat uw gegevens niet worden geregistreerd.
Op de website van het HagaZiekenhuis kunt u meer informatie over dit onderwerp lezen.
Wel of niet reanimeren
Bij uw opname krijgt u van de arts altijd de vraag voorgelegd of u in het geval van een hartstilstand gereanimeerd wilt worden. Het beleid van het HagaZiekenhuis is dat een patiënt altijd wordt gereanimeerd, tenzij een patiënt aangeeft dit niet te willen. Of als de arts naar aanleiding van de algehele gezondheidssituatie van de patiënt en op basis van professionele kennis en ervaring, inschat dat een reanimatiepoging geen kans van slagen heeft.
U kunt in uw medisch dossier vast laten leggen dat u niet gereanimeerd wilt worden. Voor meer informatie over het wel of niet reanimeren kunt u terecht bij uw behandelend arts of bij de verpleegkundige. Ook is er een folder ‘Wel of niet reanimeren’ .
Nader gebruik lichaamsmateriaal
Als bij u lichaamsmateriaal wordt afgenomen, kan het restmateriaal worden gebruikt voor statistisch en/of wetenschappelijk onderzoek. Als u hiertegen bezwaar heeft kunt u dit vooraf kenbaar maken aan uw behandelend arts. Uiteraard wordt het materiaal geanonimiseerd en is het niet herleidbaar tot uw persoon.
Vragen of problemen
Als er tijdens uw behandeling vragen of problemen zijn waarover u wilt praten, dan is dat mogelijk. De problemen kunnen bijvoorbeeld verband houden met de verwerking van uw ziekte, de zorg voor uw gezin of met uw werk. Het ziekenhuis heeft verschillende hulpverleningsmogelijkheden waarop u een beroep kunt doen.
U kunt hierbij denken aan de maatschappelijk werker, de specialistisch verpleegkundige, de fysiotherapeut, de diëtiste, de psycholoog of de geestelijk verzorger. De (oncologie)verpleegkundige kan u hier meer informatie over geven.
De verpleegkundige of de verpleegkundig specialist maakt samen met u een inventarisatie van de problemen die bij u spelen. Indien nodig verwijst uw behandelend arts of de verpleegkundig specialist u door naar de betreffende hulpverlener.
Als er door de behandeling problemen thuis ontstaan, belt u - afhankelijk van het specialisme waarvoor u onder behandeling bent - de betreffende telefoonnummers. Deze telefoonnummers ontvangt u van de verpleegkundig specialist of van de (oncologie)-verpleegkundige.
MRSA-bacterie
De Methicilline Resistente Staphylococcus aureus , kortweg MRSA, is een huidbacterie die niet reageert op de meeste antibiotica. Patiënten kunnen MRSA bij zich dragen zonder hier ziek van te zijn.
Als sprake is van een van onderstaande situaties meldt u dit vóór uw opname direct bij uw behandelend arts:
- u of een van uw huisgenoten is drager van de MRSA-bacterie;
- u bent eerder in een buitenlands ziekenhuis opgenomen;
- u bent eerder gedialyseerd op een dialyseafdeling van een buitenlandse zorginstelling;
- u bent eerder in een Nederlands ziekenhuis opgenomen waar een uitbraak heerste;
- u of een van uw huisgenoten werkt met levende dieren;
- u hebt eerder in een asielzoekerscentrum gewoond.
Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u op de afdeling vragen naar de folder ‘De meest gestelde vragen over MRSA’.
Hygiëne en Infectiepreventie
Patiënten kunnen een verminderde weerstand hebben door de ziekte of behandeling waarvoor zij worden opgenomen. Een verminderde weerstand maakt patiënten gevoeliger voor infecties. Helaas zijn ziekenhuisinfecties niet altijd te voorkomen, maar door bepaalde voorzorgsmaatregelen te nemen is het aantal wel aanzienlijk te verminderen. Patiënten en bezoek kunnen zelf actief bijdragen in het voorkómen van het verspreiden van bacteriën en virussen. Meer informatie hierover kunt u lezen in de folder ‘Het voorkómen van ziekenhuisinfecties’.
Zorgkosten en uw verzekering
Het is belangrijk dat u voorafgaand aan uw behandeling bij uw zorgverzekeraar informeert welke kosten worden vergoed. Uw zorgverzekeraar vergoedt doorgaans de kosten voor uw verblijf en behandeling. De kosten worden rechtstreeks aan het HagaZiekenhuis vergoed. Als u niet verzekerd bent of als het HagaZiekenhuis niet over uw juiste gegevens beschikt, betaalt u zelf de rekening. In dat geval wordt u ook gevraagd een voorschot te betalen. Zorgt u er daarom voor dat uw actuele verzekeringsgegevens altijd bij het HagaZiekenhuis bekend zijn.
Wijzigingen in uw verzekeringsgegevens geeft u door aan de Inschrijfbalie. Neem daarbij altijd uw verzekeringsbewijs en uw legitimatiebewijs mee ter controle.
Voor nadere inlichtingen over financiële zaken kunt u telefonisch terecht bij de debiteurenadministratie van het ziekenhuis. Deze afdeling is op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 12.00 uur via telefoonnummer (070) 210 1673. Meer informatie over zorgkosten en vergoedingen kunt u vinden op www.hagaziekenhuis.nl/goedomteweten
Informatie naar uw huisarts
Het HagaZiekenhuis licht schriftelijk uw huisarts in over de behandeling. Ook bij beëindiging van de behandeling wordt uw huisarts geïnformeerd en op de hoogte gebracht van de medische bevindingen van de behandelend arts.
Rechten en plichten van patiënten
Bij een opname in het ziekenhuis krijgt u te maken met diverse rechten en plichten, zoals vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). Deze rechten en plichten hebben niet alleen direct betrekking op uw behandeling zelf, maar bijvoorbeeld ook op de bescherming van uw persoonsgegevens en de veiligheid van u en andere patiënten, bezoekers en medewerkers van het ziekenhuis.
In de folder ‘Patiëntenrechten (WGBO)’ en op de website van het HagaZiekenhuis zijn de rechten en plichten op een rijtje gezet. Kijk op www.hagaziekenhuis.nl/goedomteweten
Naast rechten heeft u ook plichten. Zo wordt van u verwacht dat u alle informatie die van belang kan zijn voor uw behandeling, aan uw behandelend arts verstrekt.
Daarnaast moet u zich kunnen identificeren en moet u zich houden aan de huisregels van het HagaZiekenhuis. Deze huisregels hebben betrekking op bijvoorbeeld het betalen van een behandeling, ongewenst gedrag en (niet) roken.
De huisregels staan of hangen zichtbaar op alle afdelingen. U kunt ze ook vinden op www.hagaziekenhuis.nl
Complimenten, suggesties en klachten
Het HagaZiekenhuis stelt hoge eisen aan de zorg en dienstverlening en streeft ernaar uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Daarom hecht het ziekenhuis veel waarde aan uw mening. Dit kunnen complimenten en suggesties zijn, maar ook klachten. Hiermee kan het HagaZiekenhuis de zorg- en dienstverlening verder verbeteren. Als u tevreden bent horen wij dat graag van u.
Desondanks kan er tijdens uw verblijf ongenoegen of een klacht ontstaan. Bent u niet tevreden over de gang van zaken, dan is het goed dit kenbaar te maken. Het heeft de voorkeur dat u eerst zelf met de direct betrokkene(n) bij wie het probleem is ontstaan in gesprek komt. Ook kunt u het probleem bespreken met het unithoofd van de afdeling.
Als dit niet lukt of als u dit moeilijk vindt, dan kunt u contact zoeken met een van de Klachtenfunctionarissen . Zij bieden een luisterend oor, zijn onafhankelijk en kunnen u adviseren. Daarnaast hebben zij een geheimhoudingsplicht.
De Klachtenfunctionaris is aanwezig op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur en bereikbaar via
- telefoon: (070) 210 2547
- e-mail: klachten.suggesties@hagaziekenhuis.nl
Meer informatie over het indienen van een klacht en de Klachtenfunctionarissen vindt u in de folder ‘Klachtenregeling’ die op de verpleegafdeling en bij de receptie in de hal van de hoofdingang verkrijgbaar is.
Patiëntenraad
De patiëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van patiënten en bezoekers van het HagaZiekenhuis en adviseert de raad van bestuur van het HagaZiekenhuis. Het gaat hier om projecten, zoals de (ver)nieuwbouw en Patiëntveiligheid.
Voorzieningen
In het HagaZiekenhuis zijn de volgende voorzieningen aanwezig. Zowel patiënten als bezoekers kunnen hier gebruik van maken. Het meest actuele overzicht vindt u op onze website.
Eten en drinken
Espressobar
In de hal bij de hoofdingang is een espressobar. U kunt hier terecht voor koffie, thee, frisdrank, gebak, croissants en dagverse producten. Betalen is alleen mogelijk met PIN.
Openingstijden:
- van maandag tot en met vrijdag: 7.00 - 20.30 uur
- zaterdag en zondag: 9.30 - 20.30 uur
- feestdagen: 11.00 - 20.30 uur
Restaurant HagaPlaza
Patiënten en bezoek kunnen gebruik maken van HagaPlaza, het restaurant in de hal bij de hoofdingang. U kunt hier terecht voor broodmaaltijden, warme maaltijden, koude en warme snacks, dranken en salades. Er zijn vooral gezonde, dagverse producten verkrijgbaar. U kunt uw eten en drinken zelf afhalen bij de verschillende counters, waar koks alles vers bereiden.
Betalen is alleen mogelijk met PIN.
Openingstijden:
- van maandag tot en met vrijdag: 8.00 - 19.30 uur
- zaterdag, zon- en feestdagen: 11.00 - 19.30 uur
Warme maaltijden zijn verkrijgbaar:
- van maandag tot en met vrijdag: 11.45 - 14.00 uur en 16.30 - 19.00 uur
- zaterdag, zon- en feestdagen: 12.00 - 14.00 uur en 16.30 - 19.00 uur
Oplaadpunt OV Chip kaart
In de hal van de hoofdingang is een oplaadpunt voor de OV Chip kaart.
Roken
Het HagaZiekenhuis is een rookvrij ziekenhuis. Binnen en rondom het ziekenhuis mag niet gerookt worden. Kijk op de website voor meer informatie www.hagaziekenhuis.nl/rookvrij
Wilt u stoppen met roken? Bespreek dat met uw huisarts of specialist. Of kijk op www.ikstopnu.nl
Rolstoelen
Rolstoelen vindt u in de abri bij de parkeerplaatsen en bij de hoofdingang. U kunt een rolstoel gebruiken om naar en van het dagcentrum te gaan. Voor het gebruik ervan is een muntstuk van 2 euro nodig. Wilt u na gebruik de rolstoel (laten) terugzetten? U krijgt het muntstuk dan weer terug.
Taxi bestellen
Als u een taxi nodig heeft, kunt u dit vragen aan een van de medewerkers van de receptiebalie bij de hoofdingang. Bij de receptie staat ook een taxizuil waar u zelf een taxi kunt bellen. De telefoonnummers van diverse taxibedrijven zijn voorgeprogrammeerd.
Er zijn zitjes in de hal waar u op de taxi kunt wachten.
Winkels
Op de begane grond is een aantal winkels. Hier kunt u terecht voor onder andere versproducten, koude dranken en cadeauartikelen.
Bereikbaarheid
Adres
HagaZiekenhuis Den Haag
Els Borst-Eilersplein 275
2545 AA Den Haag
telefoon: (070) 210 0000
Fiets
Er is een onbewaakte fietsenstalling in de buurt van de hoofdingang. Voor de gevel van de hoofdingang mogen geen fietsen, brommers, scooters of andere vervoermiddelen worden geplaatst.
Openbaar vervoer
Het HagaZiekenhuis is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
De volgende lijnen stoppen recht tegenover het ziekenhuis:
- HTM tram 6
- HTM bus 21, 23 en 26
- RandstadRail 4
- Veolia bus 27, 31, 34, 35, 36, 37 en 86
Kijkt u voor de actuele informatie op www.9292.nl
Parkeren
Patiënten en bezoekers kunnen parkeren in de parkeergarage Haga Hospital Leyweg. De garage ligt onder de nieuwbouw van de Schoone Ley aan de Escamplaan. De ingang van de parkeergarage is bereikbaar via de Leyweg en via de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan. In de parkeergarage kunnen bezoekers dichtbij de ingang van het ziekenhuis parkeren. Een aantal parkeerplaatsen is gereserveerd voor mindervaliden. De parkeergarage uitrijden kan alleen in de richting van de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan.
Kiss + Ride (K+R)
Voor het afzetten of ophalen van bezoekers (Kiss + Ride) rijdt u via de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan en de Escamplaan.
Parkeertarief
Het parkeertarief is 1 euro per 25 minuten. Het dagtarief is 15 euro. De beheerder van de garage bepaalt het tarief. Dit tarief is voor iedereen gelijk. Betalen kan met pin, creditcard of contant bij de betaalautomaten in de parkeergarage. In de garage is geen parkeerontheffing voor mindervaliden.
Wat vindt u van deze patiënteninformatie?
Wij horen graag uw mening over deze folder. Wilt u na het lezen enkele vragen beantwoorden? U vindt de vragen via deze link: https://folders.hagaziekenhuis.nl/2228. Dank u wel.
Spreekt u geen of slecht Nederlands?
De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.
Do you speak Dutch poorly or not at all?
This brochure contains information that is important for you. If you have difficulty understanding Dutch, please read this brochure with someone who can translate or explain the information to you.
Czy Państwa znajomość języka niderlandzkiego jest żadna lub słaba?
Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.
Hollandaca dilini hiç konuşamıyor musunuz veya kötü mü konuşuyorsunuz?
Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilinde zorlanıyorsanız, bu broşürü, size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.
إذا كنتم لا تتحدثون اللغة الهولندية أو تتحدثونها بشكل سيء إن المعلومات الموجودة في هذا المنشور مهمة بالنسبة لكم. إذا كانت لديكم صعوبة في اللغة الهولندية، فاحرصوا عندئذ على قراءة هذا المنشور مع شخص يترجم المعلومات أو يشرحها لكم.