Belangrijke informatie voor uw afspraak in het HJGC

Binnenkort heeft u een afspraak in ons ziekenhuis. Bereid u zich goed voor op uw afspraak. Dan kunnen wij u beter behandelen. Lees daarom deze folder goed en helemaal door. Verandert er iets in onze werkwijze? Dan passen wij deze folder aan. Lees de informatie daarom ook als u vaker een afspraak heeft in ons ziekenhuis. 

Voor uw afspraak

MijnHaga: alle informatie over uw afspraak en behandeling op één plek

Wilt u weten welke afspraken u heeft? Wat de uitslag is van een onderzoek? Of uw gegevens nog kloppen? Of wilt u uw toestemmingen aanpassen? Dat kan via ons patiëntportaal MijnHaga.


Controleer vóór uw afspraak op MijnHaga of uw gegevens kloppen. De volgende gegevens kunt u zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • (mobiele) telefoonnummer
  • huisarts
  • apotheek

Kloppen andere gegevens niet? Geef dit op de dag van uw afspraak dan aan op de aanmeldzuil.

U kunt daarna bij de inschrijfbalie de juiste gegevens doorgeven.

De bevestiging van uw afspraak sturen wij voortaan via e-mail . Hierdoor bent u sneller op de hoogte als uw afspraak verandert. Alleen als wij geen e-mailadres hebben, sturen wij de bevestiging via de post. Het is dus belangrijk dat wij uw juiste e-mailadres hebben .

Op MijnHaga vindt u ook steeds vaker vragenlijsten, voorlichtingsvideo’s en folders. Bekijk deze informatie voor uw afspraak.

Geef toestemming om uw gegevens te delen met uw huisarts en apotheek

Als patiënt heeft u vaak te maken met verschillende zorgverleners. Bijvoorbeeld uw huisarts en apotheker. Voor uw behandeling is het belangrijk dat zij een actueel en compleet beeld hebben van uw gezondheidssituatie en dat zij, als dit nodig is, uw medische gegevens op ieder moment kunnen inzien. Ook ’s avonds, in het weekend en bij spoedgevallen.

Om uw gegevens te delen hebben wij uw toestemming nodig. Regel uw toestemmingen vóór uw afspraak online. Ga naar hagaziekenhuis.nl/toestemmingen voor meer informatie.

Vragenlijst ontvangen? Vul deze in vóór uw afspraak

In een aantal gevallen vragen wij u voor uw afspraak een vragenlijst in te vullen.
Staat er een vragenlijst klaar? Dan ontvangt u een bericht per post, e-mail of sms met een instructie. Met uw antwoorden kan uw behandelaar de afspraak voorbereiden en u sneller behandelen. Vul deze vragenlijst dus in vóór uw afspraak.

Bloedprikken? Alleen op afspraak

Ga naar hagaziekenhuis.nl/prikafspraak om een afspraak te maken.

En verder…

  • Controleer of uw zorgverzekering uw behandeling vergoedt.
  • Bedenk wat u tijdens uw afspraak wilt vertellen.
  • Bedenk wat u aan uw behandelaar wilt vragen. Schrijf uw vragen op.

Neem het volgende mee naar uw afspraak

  • Een geldig identiteitsbewijs;
  • Een overzicht van uw actuele medicijnen of uw medicatiepaspoort;
  • Uw verzekeringsgegevens;
  • Heeft u een papieren verwijsbrief ontvangen? Neem deze dan ook mee.
  • Bij sommige specialismen en poliklinieken moet u nog iets extra's meenemen . Uw bril of loophulpmiddel bijvoorbeeld. Als dit zo is, leest u dit op onze website. Ga hiervoor naar de pagina van het specialisme. Klik vervolgens op ‘Wat moet ik meenemen’.

Kom alleen en niet te vroeg naar uw afspraak

  • Kom alleen naar uw afspraak.
  • Alleen bij medische noodzaak mag max. 1 persoon u begeleiden naar de afdeling.
  • De begeleider mag in de meeste gevallen niet op de afdeling komen. 
  • Heeft uw begeleider gezondheidsklachten die passen bij COVID-19?
    Dan mag hij/zij Dan mag hij/zij niet met u komen.
  • Vraag uw begeleider buiten het ziekenhuis te wachten . Bijvoorbeeld in de auto.
  • Bent u meer dan 10 minuten te vroeg? Wacht dan bij voorkeur buiten het ziekenhuis.

In het ziekenhuis

  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Was uw handen met water en zeep als deze zichtbaar vies of plakkerig zijn. U kunt uw handen ook ontsmetten met handalcohol . Dit staat op verschillende plekken in het ziekenhuis.
  • Bij de ingang stelt een medewerker u vragen over uw gezondheid.
  • Heeft u op onze website de coronacheck ingevuld? Vertel de medewerker wat de uitslag was.
  • Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Volg de instructies van de medewerker.

Het dragen van een mondkapje is niet verplicht voor patiënten en bezoekers.

Vervolgafspraken en medische informatie op MijnHaga

Op ons patiëntportaal MijnHaga kunt u voor uw afspraak uw gegevens en toestemmingen controleren en vragenlijsten invullen. Maar ook na uw afspraak vindt u veel belangrijke informatie op MijnHaga. U kunt hier:

  • uw afspraken bekijken;
  • voor sommige specialismen afspraken maken, wijzigen of annuleren;
  • een verwijzing via ZorgDomein inplannen;
  • uw medisch dossier raadplegen (de gegevens in dit portaal gaan terug tot 3 juni 2016).

Route

  • Het Spoedplein is bereikbaar via de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan en de Escamplaan.
  • Afzetten of ophalen van bezoekers (Kiss + Ride) kan via de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan en de Escamplaan.
  • U kunt parkeren in de parkeergarage voor bezoekers van het ziekenhuis aan de Escamplaan. Deze is bereikbaar via de Leyweg en via de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan. De parkeergarage uitrijden kan alleen in de richting van de Dedemsvaartweg / Houtwijklaan.

Wat vindt u van deze patiënteninformatie?

Wij horen graag uw mening over deze folder. Wilt u na het lezen enkele vragen beantwoorden? U vindt de vragen via deze link: https://folders.hagaziekenhuis.nl/2228. Dank u wel.

Spreekt u geen of slecht Nederlands?

De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.

Do you speak Dutch poorly or not at all?

This brochure contains information that is important for you. If you have difficulty understanding Dutch, please read this brochure with someone who can translate or explain the information to you.

Czy Państwa znajomość języka niderlandzkiego jest żadna lub słaba?

Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.

Hollandaca dilini hiç konuşamıyor musunuz veya kötü mü konuşuyorsunuz?

Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilinde zorlanıyorsanız, bu broşürü, size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.

إذا كنتم لا تتحدثون اللغة الهولندية أو تتحدثونها بشكل سيء إن المعلومات الموجودة في هذا المنشور مهمة بالنسبة لكم. إذا كانت لديكم صعوبة في اللغة الهولندية، فاحرصوا عندئذ على قراءة هذا المنشور مع شخص يترجم المعلومات أو يشرحها لكم.

Deel deze informatie