Vragenlijst (PREM) over Geboortezorg

Laatste wijziging: 25-09-2023 Foldernummer: 2591


Wij horen graag wat u van onze zorg vindt. Hebben wij gedaan wat u nodig hebt en belangrijk vindt?  Om daar achter te komen willen u 14 korte vragen stellen.

Wat is PREM geboortezorg?

Landelijk is afgesproken dat organisaties die geboortezorg leveren, ervaringen van cliënten meten. Alle organisaties in de geboortezorg gebruiken hiervoor de vragenlijst: PREM Geboortezorg.

Met deze vragenlijst vragen wij elke kraamvrouw om 14 korte vragen te beantwoorden. We stellen vragen over uw ervaringen met de zorg. Voor iedere organisatie waarvan u zorg hebt ontvangen: de verloskundigenpraktijk, het ziekenhuis en de kraamzorgorganisatie. Tot slot vragen we naar verbeterpunten en complimenten. Ook stellen we een aantal achtergrondvragen zoals geslacht, leeftijd en plaats van bevalling.

Wilt u de vragenlijst invullen?

De verloskundige die u enkele dagen na de bevalling in het kraambed bezoekt vraagt of u de vragenlijst wilt invullen. U kunt dit ook weigeren. Als u de vragenlijst wilt invullen geeft u uw e-mailadres op. U ontvangt vervolgens een e-mail met uitleg en een link naar de PREM vragenlijst. Deze mail ontvangt u tussen de 2 en 8 weken na de bevalling. 

Wat gebeurt er met de resultaten?

De ingevulde PREM vragenlijsten worden door deze organisaties gebruikt:  

  • De organisaties van wie u zorg hebt ontvangen. Zij ontvangen de landelijke uitkomsten en de uitkomsten van hun eigen metingen. Deze data zijn altijd naamloos. Met deze uitkomsten kunnen zij de kwaliteit van de geboortezorg verbeteren. Door het invullen van de PREM vragenlijst helpt u mee om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.
  • Alle ingevulde PREM vragenlijsten worden op een veilige manier verzameld door een onafhankelijk onderzoeksbureau (Perined). Zij deelt de naamloze uitkomsten met verschillende landelijke partijen. Hiermee kunnen zij de kwaliteit van hun zorg verbeteren. De naamloze gegevens komen ook in een landelijke openbare database. De antwoorden op de open vragen worden niet gedeeld met de landelijke openbare database.

Heeft u nog vragen?

Stelt u deze dan aan de verloskundige of arts.

Wat vindt u van deze patiënteninformatie?

Wij horen graag uw mening over deze folder. Wilt u na het lezen enkele vragen beantwoorden? U vindt de vragen via deze link: https://folders.hagaziekenhuis.nl/2228. Dank u wel.

Spreekt u geen of slecht Nederlands?

De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.

Do you speak Dutch poorly or not at all?

This brochure contains information that is important for you. If you have difficulty understanding Dutch, please read this brochure with someone who can translate or explain the information to you.

Czy Państwa znajomość języka niderlandzkiego jest żadna lub słaba?

Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.

Hollandaca dilini hiç konuşamıyor musunuz veya kötü mü konuşuyorsunuz?

Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilinde zorlanıyorsanız, bu broşürü, size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.

إذا كنتم لا تتحدثون اللغة الهولندية أو تتحدثونها بشكل سيء إن المعلومات الموجودة في هذا المنشور مهمة بالنسبة لكم. إذا كانت لديكم صعوبة في اللغة الهولندية، فاحرصوا عندئذ على قراءة هذا المنشور مع شخص يترجم المعلومات أو يشرحها لكم.

Deel deze informatie