Deel deze informatie

 

Afdeling Interne Geneeskunde

Laatste wijziging: 23-04-2025 Foldernummer: 5484


Deze folder bevat algemene informatie over de gang van zaken op de afdeling Verpleegafdeling 2A

U bent opgenomen op een gecombineerde afdeling voor Interne Geneeskunde en Oncologie -> route 60/62. U verblijft hier omdat u onder behandeling bent van een internist of oncoloog.

Kamer

De afdeling beschikt over één-, twee- en vier persoonskamers. De verpleegkundigen wijzen de kamers toe op medische gronden. Er wordt bij ons gemengd verpleegt dat wil zeggen dat mannen en vrouwen bij elkaar op een kamer kunnen worden opgenomen. Er zijn 2 kamers bestemd voor dagbehandeling-patiënten

Kostbaarheden

Wij adviseren u om waardevolle bezittingen thuis te laten. Mocht u toch iets meenemen valt dit onder uw eigen verantwoording. Het ziekenhuis is niet aansprakelijk voor vermissing of diefstal

Contactpersoon

Aan het begin van de opname vragen wij u om een telefoonnummer van een contactpersoon. Alleen aan deze persoon mogen wij informatie geven. Kies dus zorgvuldig wie u als contactpersoon aanwijst. Indien noodzakelijk nemen wij contact op met uw contactpersoon.

Reanimatiebeleid

Bij opname moet van alle patiënten een reanimatiebeleid geregistreerd zijn, ongeacht de reden van opname. Uw behandelend arts zal dit met u bespreken.

Eten en drinken

Een aantal keren per dag komt de gastvrouw langs met eten en drinken. Het kan zijn dat de arts beslist dat u met reden een dieet moet volgen. De gastvrouw houdt hier rekening mee.

Behandelend team

Tijdens uw behandeling kan het nodig zijn dat er diverse disciplines betrokken worden bij u, hiervan wordt u door de arts of verpleegkundige op de hoogte gesteld. U kunt hierbij denken aan onder andere de fysiotherapeut, diëtiste, logopediste, wondconsulent, transferverpleegkundige etc.

Iedere ochtend tussen 9:00-11:00 komt er een arts en/of arts-assistent bij u langs. U hoort tijdens deze ronde de uitslagen van onderzoeken, de mogelijkheden binnen het behandelplan, de verwachting van de opname duur etc. Tijdens deze ronde kunt u ook al uw vragen stellen. Als het nodig of gewenst is wordt uw contactpersoon aan het einde van de dag, telefonisch op de hoogte gebracht door de arts. Het is ook mogelijk om een familiegesprek aan te vragen met de arts.

Verpleging

Wij streven onze missie na: “Beter dichtbij: Met persoonlijke aandacht voor onze patiënt en elkaar”.

De (leerling) verpleegkundige stemt dagelijks samen met u de benodigde zorg af op basis van het behandelplan en uw behoeften. Er is altijd een gediplomeerd verpleegkundige aanwezig die in alles de eindverantwoording heeft. Mocht u tijdens uw opname ergens tegen aan lopen kunt u altijd een gesprek aan vragen met de coördinerend verpleegkundige van die dag.

Bezoektijden

De bezoektijden zijn van 15:30 – 19:30

Er mag maximaal .........bezoeker(s) per patiënt aanwezig zijn op de afdeling.

Telefoonnummer

Wij zijn alleen telefonisch bereikbaar voor uw contactpersoon tussen 11:30 en 12:30 .

Voor 11:30 verzoeken wij om niet te bellen. De verpleging is dan druk met de zorg en loopt dan visite met de arts. Na 11:30 beschikken we over voldoende informatie om de vragen te kunnen beantwoorden.

  • Rechtstreekste nummer 079-3462269
  • Algemene nummer 079-3462626

Apotheek

Bij opname wordt door de apothekersassistent de thuismedicatie met u doorgenomen. Uw medicatie wordt vanuit onze ziekenhuisapotheek verstrekt tenzij dit anders met u wordt afgesproken.

Radio, Televisie en Internet

Voor de radio en de televisie is een koptelefoon nodig, die kunt u vragen aan de verpleegkundige. Het luisteren naar de radio via de televisie boven uw bed is gratis. De televisie kunt u tegen betaling aanvragen. De instructie hiervoor kunt u vinden op de startpagina van de televisie. Indien u verhuisd naar een andere kamer of met ontslag gaat moet u hier altijd melding van maken zodat de telvisie kan worden overgezet of gestopt.

Er is wifi beschikbaar. Selecteer het wifi-netwerk: HagaZiekenhuisGast. Als u verbonden bent, komt u op het Gasten Portaal. Na het accepteren van de voorwaarden kunt u gebruik maken van internet.

Ontslag

Indien nazorg nodig is na ontslag zal de transferverpleegkundige worden ingeschakeld. Zij zal met u (en indien noodzakelijk ook met uw contactpersoon) in gesprek gaan en de juiste zorg inschakelen. Bij ontslag krijgt u een poliklinische afspraak mee bij uw behandelend arts. De medicatie wordt met u doorgesproken en verstuurd naar uw apotheek. Deze liggen daar aan het einde van de middag klaar of worden aan huis bezorgt.

De eerste 24 uur na ontslag kunt u bij problemen contact opnemen met de afdeling interne/oncologie via het telefoonnummer 079-3462669 of met de SEH via het algemene nummer 079-3462626.

Bij klachten na 24 uur neemt u contact op met uw huisarts. De huisarts wordt binnen 24 uur na ontslag op de hoogte gesteld van de opname en behandeling die u heeft gekregen.

Klachten

Waar mensen werken worden fouten en vergissingen gemaakt. We doen er alles aan om dit te voorkomen. Mocht u toch een klacht of probleem hebben, dan horen we dit graag van u. U kunt uw klacht of probleem bespreken met de verantwoordelijk verpleegkundige of de arts. U kunt uw klacht ook kenbaar maken aan de afdeling kwaliteit en veiligheid (klachtenbemiddeling), via de website van het HagaZiekenhuis Zoetermeer kunt u hiervoor een formulier invullen.

Roken

Met ingang van 1 oktober 2022 zijn wij een rookvrij ziekenhuis geworden en mag er nergens meer gerookt worden. Ook niet op het buitenterrein.

Tot slot

Wij stellen uw mening vanzelfsprekend zeer op prijs. U kunt een bericht sturen naar communicatie@hagaziekenhuis.nl.

Wat vindt u van deze patiënteninformatie?

Wij horen graag uw mening over deze folder. Wilt u na het lezen enkele vragen beantwoorden? U vindt de vragen via deze link: https://folders.hagaziekenhuis.nl/2228. Dank u wel.

Spreekt u geen of slecht Nederlands?

De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.

Do you speak Dutch poorly or not at all?

This brochure contains information that is important for you. If you have difficulty understanding Dutch, please read this brochure with someone who can translate or explain the information to you.

Czy Państwa znajomość języka niderlandzkiego jest żadna lub słaba?

Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.

Hollandaca dilini hiç konuşamıyor musunuz veya kötü mü konuşuyorsunuz?

Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilinde zorlanıyorsanız, bu broşürü, size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.

إذا كنتم لا تتحدثون اللغة الهولندية أو تتحدثونها بشكل سيء إن المعلومات الموجودة في هذا المنشور مهمة بالنسبة لكم. إذا كانت لديكم صعوبة في اللغة الهولندية، فاحرصوا عندئذ على قراءة هذا المنشور مع شخص يترجم المعلومات أو يشرحها لكم.

Deel deze informatie