Machtiging voor plastische chirurgie bij zorgverzekaraar

Laatste wijziging: 11-10-2023 Foldernummer: 5562


  • Tijdens uw bezoek aan de plastisch chirurg is er een machtiging voor u aangevraagd bij uw zorgverzekeraar voor een (poli)klinische behandeling.
  • Omdat dit elektronisch gebeurt, krijgt de arts vrijwel direct op het computerscherm te zien of uw zorgverzekeraar deze behandeling wel of niet vergoed.

Wachttijd

  • Voor sommige aanvragen moet uw zorgverzekeraar de aanvraag beoordelen. Hier krijgt u na ongeveer 3 weken schriftelijk bericht over van uw zorgverzekeraar. Hierin staat vermeld of de aangevraagde behandeling wel of niet vergoed zal worden.
  • Neemt u contact op met uw zorgverzekeraar als u na 3 weken nog niets ontvangen hebt.

Afspraak maken na ontvangst machtiging

  • Zodra u een machtiging heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met de polikliniek plastische chirurgie om een afspraak te maken voor de behandeling. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 16:30 uur op telefoonnummer: 079-3462804.
  • Als uw zorgverzekeraar de aangevraagde behandeling niet vergoed kunt u voor vragen contact opnemen met uw zorgverzekeraar.
  • De zorgverzekeraar kan vragen om foto’s. U moet deze foto’s zelf verzorgen (vergeet u niet de foto’s terug te vragen!). U geeft alleen toestemming om deze foto’s te laten beoordelen door de medisch adviseur van de zorgverzekering en ook alleen om te gebruiken voor deze behandeling.
  • Als uw zorgverzekeraar de aangevraagde behandeling niet vergoed kunt u er voor kiezen om de behandeling zelf te betalen. Een offerte kunt u aanvragen bij onze polikliniek, wij sturen deze dan zo snel mogelijk toe.
  • Wij wachten op uw reactie en nemen tot die tijd geen contact met u op voor het maken van een afspraak

Geen machtiging?

  • Als u geen machtiging krijgt is er aan het einde van het jaar de mogelijkheid om bij uw zorgverzekeraar te informeren voor een aanvullende verzekering waarbij de behandeling wel vergoed wordt.
  • Deze kan dan het nieuwe jaar ingaan, de aanvraag moet opnieuw naar uw zorgverzekeraar gestuurd worden, hiervoor heeft u een nieuwe verwijsbrief van uw huisarts nodig.
  • Is dit niet mogelijk, dan kunt u informeren bij een andere zorgverzekeraar waar deze operatie wel vergoed kan worden.
  • Raadpleeg hiervoor internet of vraag informatiepakketten aan bij de diverse zorgverzekeraars om een goede keuze te maken.

Wat vindt u van deze patiënteninformatie?

Wij horen graag uw mening over deze folder. Wilt u na het lezen enkele vragen beantwoorden? U vindt de vragen via deze link: https://folders.hagaziekenhuis.nl/2228. Dank u wel.

Spreekt u geen of slecht Nederlands?

De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.

Do you speak Dutch poorly or not at all?

This brochure contains information that is important for you. If you have difficulty understanding Dutch, please read this brochure with someone who can translate or explain the information to you.

Czy Państwa znajomość języka niderlandzkiego jest żadna lub słaba?

Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.

Hollandaca dilini hiç konuşamıyor musunuz veya kötü mü konuşuyorsunuz?

Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilinde zorlanıyorsanız, bu broşürü, size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.

إذا كنتم لا تتحدثون اللغة الهولندية أو تتحدثونها بشكل سيء إن المعلومات الموجودة في هذا المنشور مهمة بالنسبة لكم. إذا كانت لديكم صعوبة في اللغة الهولندية، فاحرصوا عندئذ على قراءة هذا المنشور مع شخص يترجم المعلومات أو يشرحها لكم.

Deel deze informatie